-=DogaBlog=-

A blogom célja, hogy leírhassam azt, amit gondolok a 19. és a 20. századi irodalomról (és persze egy jó jegy elérése :-D).

Friss topikok

HTML

Stéphane Mallarmé: Tengeri szél

2009.12.29. 21:01 | szalex92 | 1 komment

     "Tengeri szél" a címét olvasva egyből a hajóra asszociáltam A részeg hajó után. Nem csalódtam. A költő, elvágyódását hajóval való távozással teljesítené.

     A mű két részre osztható. Első, amit hátrahagy és a másik, ahova megy. Ezt órán úgy vettük, hogy a múlt és a jövő. A lényeg ugyanaz. Elakar futni onnan ahol most van és a kalandvágy, az ismeretlenség az, ami hivogatja, cél nélkül menni és menni. Az első részben még azt is leírja, hogy semmi nem tarthatja vissza, és itt vettem észre egy érdekességet: "Ott fürdik szívem is; nem tartja vissza már sem ..." MÁR nem tartja vissza. Amikor ezt észrevettem, számomra már nem egy lázadó ember kívánsága ez a mérhetetlen "menni-akarás", hanem egy olyan ember, aki belefáradt a hétköznapokba és szökni akar. Szökni akar a munka, a család, a bezártság elől.

Nekem eddig, az idén vett versek legjobbjai között van.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dogablogom.blog.hu/api/trackback/id/tr861631275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oFő 2010.01.07. 09:11:58

csak ámulok. nagyon ügyes.
süti beállítások módosítása